Regulamin
Regulamin przewozu osób i warunki ogólne
Przewóz osób odbywa się przystosowanymi do tego pojazdami w regularnej komunikacji, wg. rozkładów jazdy podanych do wiadomości publicznej.
Obowiązki pasażera:
- Pasażer ma obowiązek posiadać przy sobie ważny bilet podczas całego przejazdu.
- Wsiadanie i wysiadanie z autobusu jest dozwolone w miejscach określonych w rozkładzie jazdy.
- Pasażer chcąc opuścić autobus na określonym przystanku winien min. 1 min wcześniej poinformować o tym kierowcę.
- Pasażer posiadający rezerwację zobowiązany jest stawić się na przystanku 10 minut przed planowanym odjazdem autobusu. Po upływie 10 min rezerwacja traci ważność.
- Pasażer odpowiada wobec przewoźnika za szkody powstałe wskutek uszkodzenia lub zanieczyszczenia pojazdu z jego winy.
- Dokonanie zakupu biletu na przewóz autobusowy oznacza przyjęcie postanowień niniejszego „Regulaminu przewozu” oraz zawarcie umowy na przewóz, której stronami są Pasażer oraz przewoźnik, wyszczególniony w bilecie.
- Podróżny jest obowiązany do przestrzegania przepisów porządkowych obowiązujących w transporcie.
- Pasażer jest uprawniony do zniżek ustawowych zgodnie z cennikiem.
- Pasażer korzystający ze zniżki komercyjnej ma obowiązek posiadać do okazania podczas zakupu biletu dokument ze zdjęciem uprawniający do korzystania ze zniżki – w przypadku zniżki uczeń/student: Polska legitymacja uczeń/student.
- Dzieciom, które ukończyły 4 lata przysługuje ulga jak młodzieży uczącej się.
- Pasażer ponosi całkowitą odpowiedzialność za posiadanie ważnych dokumentów.
- Pasażer winien stosować się do wszelkich związanych z podróżą wymagań, przedstawić ważny bilet, na żądanie kierowcy lub innych osób do tego uprawnionych. Osobami uprawnionymi do kontroli biletowej i dokumentów przewozu osób lub bagażu są kontrolerzy, posiadający aktualny ważny identyfikator ze zdjęciem i numerem służbowym.
- Pasażer, zajmując miejsce w autokarze fabrycznie wyposażonym w pasy bezpieczeństwa, ma obowiązek je zapiąć.
Prawa przewoźnika:
- Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w autobusie lub odmówić dalszego zapewnienia przewozu w przypadku, gdy Pasażer:
- Nie przestrzega regulaminu przewozu,
- znajduje się w stanie wskazującym na spożycie środków odurzających (np. alkohol, narkotyki, itp.),
- znajduje się w stanie wskazującym, iż jest chory, a skutki tej choroby mogą zagrażać współpasażerom,
- zachowuje się w sposób uciążliwy dla współpasażerów,
- gdy pasażer odmówi opuszczenia pojazdu na żądanie kierowcy, kierowca może zwrócić się o interwencję Policji lub Straży Miejskiej,
- pasażerowi w powyższych przypadkach nie przysługuje zwrot ceny biletu,
- Przewoźnik nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku przerw w ruchu albo zmian kierunku jazdy pojazdu spowodowanego siłą wyższą, zarządzaniem organów ruchu drogowego lub innych kompetentnych organów.
Bagaż:
- Zabrania się przewozu w bagażu, jak również posiadania przy sobie materiałów i przedmiotów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu w transporcie, stwarzać możliwość wyrządzenia szkody innym Podróżnym bądź przewoźnikowi oraz narażać Podróżnych na niewygody.
- Zabrania się przewozu rzeczy, których przewóz jest niedozwolony na podstawie odrębnych przepisów.
- Przewoźnik nie odpowiada za bagaż przewożony w autobusie.
Zakup biletu:
- Zakup biletu na przejazd możliwy jest na 30 dni przed planowaną datą podróży.
Odpowiedzialność stron umowy:
- Przewoźnik podejmuje się dołożyć wszelkich starań, aby przewieźć Pasażera i jego bagaż w odpowiednim czasie. Godziny wyjazdu i przyjazdu, wykazane w rozkładach jazdy lub gdziekolwiek indziej, nie są objęte gwarancją przewoźnika. W razie konieczności, przewoźnik może dokonać zmiany autokaru oraz może zmienić lub pominąć miejsca zatrzymania uwidocznione w rozkładach jazdy. Rozkład jazdy może ulec zmianie przed upłynięciem terminu, na jaki został ogłoszony.
- Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia lub odwołania kursów z przyczyn od niego niezależnych (np. awarie, żywioły, utrudnienia w ruchu drogowym itp.), ani wynikających z nich dalszych, bliżej nieokreślonych skutków.
- Powstanie szkody i jej wysokość Pasażer powinien udowodnić. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe nie z jego winy.
- Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone przewoźnikowi i innym Pasażerom na zasadach ogólnych prawa cywilnego.
- Przedmioty pozostawione w autobusie przez zapomnienie lub z jakiś innych powodów nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością przewoźnika.
Nie zastosowanie się do jakiejkolwiek z powyższych reguł może spowodować usunięcie z autobusu w interesie pozostałych pasażerów. W takich okolicznościach nie są Państwo upoważnieni do jakiegokolwiek zwrotu poniesionych kosztów, a my nie mamy względem Państwa żadnych zobowiązań.
W przypadkach nagłych lub nieuwzględnionych w niniejszych Ogólnych Warunkach Przewozu pasażerowie powinni kontaktować się z właścicielem firmy pod numerem telefonu
609 456 900